Expertise

Ervaring Pieter Lorwa: Een ‘figuurlijke geboorte’ in de supermarkt en 20 jaar werkervaring in zowel foodindustrie- als retail hebben ertoe geleid dat filosoferen over food aanvoelt als een tweede natuur.

Voor zijn vorige werkgevers heeft hij belangrijke bijdrages geleverd in uiteenlopende projecten, waaronder strategieontwikkeling, new business development, verduurzaming assortiment, innovatie van product- en winkelformule en media communicatie.

Dit heeft geleid tot de oprichting van Food Philosophers met 3 favoriete thema’s om over te filosoferen: strategie, commercie en new business development (productinnovatie).

Strategie

Samen nadenken over de toekomst van het bedrijf. Naast het zetten van een stip op de horizon, vergroot Food Philosophers de kans op een succesvolle uitrol van de strategie door te werken aan:

  • Draagvlak bij stakeholders
  • Business case strategie
  • Programma voor implementatie

Commercie

Samen de strategie vertalen naar concrete commerciële plannen. Food Philosophers bereikt dit door onder andere te werken aan:

  • Markt analyse
  • Strategie per verkoopkanaal
  • Professionele categorie- of accountplannen

Business Development

Samen de juiste innovaties bedenken, ontwikkelen en in de markt zetten. Food Philosophers helpt dit proces versnellen door te werken aan:

  • Innovatie richting
  • Business case nieuwe producten
  • Handelspresentatie

Samenwerking

Via een uitgebreid netwerk en vele samenwerkingen in het verleden kan Food Philosophers bij grote of specifieke projecten hulp inroepen bij collega experts.

Heb je vragen of opmerkingen? Neem contact op!

Food Philosophers komt graag op de koffie om te overleggen over jouw vraagstuk.